aryy

每天给自己一个希望,试着不为明天而烦恼,不为昨天而叹息,只为今天更美...

And So It Goes - Jennifer Warnes

最初的爱像春天的叶子,醉心的青翠,让人想要唱出所有美好的歌词。最后的爱像深秋的叶子,无声的飘零,被覆盖的道路都遗失过温暖的故事……

《And So It Goes》歌词:

In every heart there is a room

每颗心里,总有个角落

A sanctuary safe and strong

一个安全又坚固的避难所

To heal the wounds from lovers past

它疗治失恋的伤痛

Until a new one comes along

直到身边出现新的一个


I spoke to you in cautious tones

我小心翼翼地跟你谈话

You answered me with no pretense

你用坦荡和真诚作答

And still I feel I've said too much

我觉得自己已说得太多

My silence is my self defense

保护自己最好的方式就是沉默


For every time I’ve held a rose

当我每一次接过玫瑰

It seems I only felt the thorns

却好像只触碰到它的刺尖

And so it goes, and so it goes

不就是这样吗,不就是这样吗

And so will you soon I suppose

我猜你很快也要成为我的尖刺


But if my silence made you leave

也许我的沉默会使你离去

Then that would be my worst mistake

哦,我不想犯这样的大错

So I will share this room with you

所以,我愿与你分享我心里的这个角落

And you can have this heart to break

你也可以让这颗心破碎


This is why my eyes are closed

所以我闭上眼睛

It’s just as well for all I’ve seen

这就是我看到的一切

And so it goes, and so it goes

不就是这样吗,不就是这样吗

And you’re the only one who knows

你是唯一一个懂得的人


So I would choose to be with you

所以如果可以选择

That’s if the choice were mine to make

我情愿与你在一起

But you can make decisions too

但你也可以做出选择

And you can have this heart to break

选择让这颗心是否再次受伤


And this is why my eyes are closed

这就是为何我闭上眼睛

It’s just as well for all I’ve seen

这就是我看到的一切

And so it goes, and so it goes

不就是这样吗,不就是这样吗

And you’re the only one who knows

你是唯一一个懂得的人


评论 ( 5 )
热度 ( 126 )

© aryy | Powered by LOFTER